Kimple sjösätter ny position med webbplats och säljstöd.

Kimple erbjuder båtar i aluminium för fiske och fritid. Med återförsäljare över hela Sverige fanns behovet av att ompositionera företaget. En responsiv webbplats och en säljbroschyr kommunicerar i dag varumärket med en inramning av den svenska sommaren.

Hur lyfter man en smartbuy-produkt närmare premiumsegmentet utan att förändra den förmånliga prisbilden? Det var utmaningen när Frosting fick uppdraget att skapa en kommunikationsplattform som skulle generera köplust både för nya återförsäljare och hugade båtkunder.

Svar: Ge premiumsegmentet en rejäl utmaning både när det gäller kvalitet och pris, kommunicera som premium och bli bäst i klassen. En strategisk varumärkesplattform, visuell identitet och ett tydligt innehåll i kommunikationen som positionerar Kimple till en smartbuyprodukt med premiumegenskaper.

Frosting Håkan Björnström
Vill du veta mer om projekten, kontakta projektledare Håkan Björnström på telefon 060-66 99 44 eller mail hakan@frosting.se.
Kimple är ett konkurrenskraftigt val med en tydlig position.Anders Andersson, Kimple

Ny position med tydlig kommunikation.

Med fokus på användarvänlighet har Kimple idag en lättnavigerad webbplats där besökaren snabbt kan hitta information om båtmodeller, tillbehör och återförsäljare. Den nya profilen och Kimples tydliga budskap positionerar Kimple som en kompetent utmanare på den svenska båtmarknaden.

Frosting Kimple resopnsiv webb
Frosting Kimple broschyr

Vill du också jobba med oss!

Kontakt