Vi var tre personer i rummet på Frosting. En höll i pennan och de andra två visade sig vara målgruppens ytterligheter: en som vill besöka köpcentrumet hela dagen, gärna tillsammans med vänner och familj, och en som bara vill stanna till en stund, fixa det som ska fixas, och dra vidare.

Vem skulle vi välja att tala till?

För den som har gott om tid och vill tillbringa en hel dag i Birsta City finns aktiviteter, restauranger och kaféer – och så shoppingen förstås. För den med ont om tid är det praktiskt med alla butiker på samma ställe, generösa öppettider och parkering direkt utanför dörren.

Birsta City tillgodoser alltså behoven för båda ytterligheterna – och för alla däremellan. Där fann vi den nya payoffen:  

För alla. Alltid.

Tipp tapp, tick tack

Men det hela började med en julkampanj och hur julförberedelserna kan se ut för respektive ytterlighet: fridfulla respektive stressiga. Gemensamt har de nedräkningen till julafton, som vi illustrerade med en kör som sjunger den välkända Tomtarnas julnatt, med något justerad text.

Julkampanj för Birsta City

Julkampanjen har levt i två år. Under tiden har vi också hittat ett nytt grafiskt manér, tapetserat fasaden i vepor, klätt parkeringens stortavlor med säsongsbetonade budskap, skyltat inomhus och marknadsfört köpcentrumets många events. För alla. Alltid.

Julkampanj för Birsta City

Annelie Thorsell är projektledare, Anders Björk AD och Håkan Norberg copywriter.

Föregående
EdiLog
Nästa
Birsta City