Något ovanligt, uppseendeväckande och kanske lite knäppt. Det var önskemålet från YumYum inför invigningen av kedjans fjärde restaurang, den första utanför Västerås. Det var viktigt att etableringen skulle utmärka sig bland de många konkurrenterna i Birsta, och göra avtryck bland människor i Sundsvall. 

Sagt och gjort. Vi hittade ett premiärerbjudande tillräckligt aptitligt för att locka besökare från badstranden till den nya restaurangen. Detta kommunicerades via flyers som delades ut av människor i svarta, heltäckande dräkter under Rix FM:s festival i Sundsvall. De mystiska figurerna hade också med sig gula solglasögon prydda med YumYums logotyp. 

På E4 lyste restaurangens budskap tydligt och för att leda besökarna rätt i Birsta placerade vi ut mäklarskyltar som visade vägen till YumYum. Under invigningsdagen återkom de svartklädda figurerna i egenskap av guider bland handelsladorna, och på plats i restaurangen möttes besökarna av kampanjmaterial, en selfie circle och, så klart, massor av god mat. 

Elin Hallstensson var projektledare, Håkan Norberg copywriter och Andreas Söderlund art director.

Föregående
Bünsow
Nästa
Kimtech