Bünsow Business Growth Forum är en nationell tillväxtarena med fokus på norra Sverige, där innovatörer och entreprenörer möter nyckelpersoner från näringsliv, offentlig sektor, akademin och politiken. Programmet blandar föredrag, samtal och aktiviteter i syfte att skapa tillväxt och stimulera till nytänkande och nya affärer. 

Eventet arrangerades första gången 2019 – och Frosting var med från början. Uppdraget var att bygga ett varumärke som redan från start andades pondus. Inför den fjärde utsålda upplagan av Bünsow Business Growth Forum, i oktober 2022, utvecklades kommunikationen ytterligare för att hålla ihop arrangemangets många beståndsdelar – allt från webbplats och nyhetsbrev till golvdekaler, namnbrickor och bordsryttare. Frosting har också producerat programblad, menyer, visitkort, printannonser och grafik till skärmarna under eventet. 

Logotypen är en gyllene profil föreställande Fredrik Bünsow, affärsmannen som gett namn åt eventet. Grunden i den visuella identiteten är ett kopparglänsande mönster som återfinns i majoriteten av kommunikationen. 

Projektet 2022 drevs med täta avstämningar mellan arrangörsgruppen för Bünsow och Frosting, med en kombination av noggrann tidsplanering och öppenhet inför eventplaneringens föränderliga natur. Det är mycket som ska klaffa och arbetet pågår i regel ända fram till öppningsanförandet.

Bünsow Business Growth Forum grundades av Bengt-Göran Persson, som också står bakom Åre Business Forum. Bland talarna på Bünsow genom åren finns Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige, Peter Carlsson, vd Northvolt, Fredrik Reinfeldt, tidigare statsminister, och Annika Winsth, chefekonom Nordea.

Jonas Nilsson var projektledare, Andreas Söderlund ad, Anders Björk ad och originalare, och Markus Hasselryd webbutvecklare.

Föregående
Hur ser ditt bolag ut när verksamhetsåret summeras?
Nästa
Hur locka matgäster till Birsta i badväder?