Med utgångspunkt vid företagsbasen i Järfälla konstruerar, utvecklar och bygger Kimtech vattenskärningsmaskiner efter kundernas behov. Företaget grundades 1980 och den egna tillverkningen startade 1988. Sedan dess har den senaste tekniken och support med högsta servicenivå kännetecknat bolaget, men det grafiska utseendet och webbplatsen hade inte hängt med i framåtrörelsen. När Kimtech såg profillyftet hos sin (och Frostings) kund Tovab, insåg de att det att det var hög tid att komma i kapp och låta den visuella identiteten spegla verksamhetens skärpa.

Frosting tog fram en ny grafisk profil och en ny logotyp med inspiration från vattenskärningstekniken. Kimtech fick även en ny funktionell webb med nytt textinnehåll, tydligare menyval och nya kundcase. Frosting tog även fram annonser och mässmaterial enligt den nya profilen.

Resultatet blev ett modernt uttryck, ett informativt digitalt innehåll – och ett fortsatt samarbete.

Projektgrupp: Annelie Thorsell, Markus Hasselryd, Mikael Vikström, Jennie Zetterqvist, Andreas Söderlund.

Föregående
Hur locka matgäster till Birsta i badväder?
Nästa
En webb som direkt fångar upp den rätta kunden?