Sedan 2018 har Frosting producerat destinationsmagasinet DSTN Sundsvall två gånger om året, sommar och vinter. Innehållet planeras i samarbete med destinationsutvecklare vid Sundsvalls kommun och representanter från Timrå och Ånge kommun.

I år satte vi deadline något tidigare än vanligt för att även fånga upp och berätta om allt spännande som händer inför jul och nyår. Magasinet släpptes precis i tid till Lyslördag, en älskad lokal tradition där julbelysningen i den sagolika Stenstan under högtidliga former tänds för säsongen – och äntligen bryter novembermörkret.

Den stämningsfulla staden får ta stor plats i magasinet, samtidigt som strålkastarljuset även riktas mot teaterscenerna och allt spännande som sker bakom kulisserna i Sundsvalls teaterkvarter.

Med aptitretande guider vill vi locka läsarna att bege sig ut till besöksmålen, mötas och upptäcka mer om caféer, restauranger, spa-upplevelser, sporter och snöiga nöjen. Känslan vi vill förmedla med innehållet är att det finns gott om ljusglimtar inom räckhåll som det är fritt fram att ta tillvara på i vintermörkret

Innehållet planeras i samarbete med Sundsvalls kommun och representanter från Timrå och Ånge kommun. Elin Hallstensson är projektledare, Andreas Söderlund är AD och Jennie Zetterqvist, skribent. 

Föregående
INGKA Centres
Nästa
SCA Wood Magazine