Städer, natur och mat toppar listan över vad svenskarna vill uppleva när de semestrar inom landets gränser. (Det och att besöka familj och vänner.) Allt enligt en undersökning från Visit Sweden, genomförd i juni 2021. Det låter som en träffande beskrivning av vad området i och omkring Sundsvall, Timrå och Ånge har att erbjuda, och som presenteras i turistmagasinet DSTN Sundsvall.

Vinterupplagan av magasinet är fyllt av tips om hur både turister och boende i regionen kan förgylla sina vintriga dagar. Under rubriken drömdygn får hela familjen inspiration till aktiviteter. Börja till exempel dagen med hotellfrukost, fortsätt med skidåkning och avsluta med en smakupplevelse i stenstan, där valmöjligheterna är många. Apropå smaker berättar vinterns magasin också om Medelpads nya landskapsmåltid, skapad av Kenneth Sillman, som lagas av råvaror från regionen. 

En annan av regionens rikedomar är naturen, som dessutom börjar redan inne i stan, med höga berg, vackra dalar och vida vyer. Vandring, skidåkning och fiske finns i olika former, på många platser, allt på lagom avstånd.

Frosting har producerat magasinet två gånger om året sedan 2018, sommar och vinter. Innehållet planeras i samarbete med Näringslivsbolaget vid Sundsvalls kommun och representanter från Timrå och Ånge kommun. 

Elin Hallstensson är projektledare. Andreas Söderlund är AD och Mikael Vikström grafisk formgivare. Jennie Zetterqvist och Håkan Norberg är skribenter. 

Föregående case
INGKA Centres
Nästa case
SCA Wood Magazine