Inför sitt 20-årsjubileum ville IT-säkerhetsföretaget Savecore förnya och modernisera sitt uttryck, och samtidigt passa på att betona bärande aspekter av verksamheten. Som att företagets alla IT-tjänster finns på servrar i Sverige, vilket har blivit allt viktigare juridiskt, och att Savecores tunga tekniska kompetens levereras lättbegripligt och personligt.

Att det är viktigt med backup känner de flesta av oss till, men strax under ytan är det svårt för den som inte arbetar med IT att hänga med. Savecore ville därför göra sin ofta väldigt tekniska information mer tillgänglig för små och medelstora företag. Den nya webbplatsen innehåller tydliga paketlösningar, lösningsfokuserade tjänstebeskrivningar och ett personligt tilltal. Samtidigt understryker färg och form företagets tekniska kompetens, och det faktum att IT-tjänsterna finns i Sverige.

För att göra förvandlingen komplett fick Savecore också en ny logotyp, nya grafiska element och uppdaterad typografi. Och i linje med företagets arbetsgivarfilosofi och personliga erbjudande till sina kunder har kommunikationen i dag större fokus på de egna medarbetarna och deras kompetens. Savecores anställda är närvarande i text, syns på bild och kommer till tals i film.

”Att samarbeta med Frosting för att skapa vår nya webb och profil har varit en väldigt positiv upplevelse. Deras professionalism, öppna dialoger och kvalitet i varje detalj är imponerande. Vi är väldigt nöjda med resultatet och ser fram emot att visa upp vår nya profil.”

Sophie Weidemyr, social media and content manager, Savecore

I projektgruppen ingick Elin Hallstensson, projektledare, Mikael Ejemar Vikström, AD och animatör, Andreas Söderlund, film, Håkan Norberg, skribent, Markus Hasselryd, webbutveckling.

Föregående
Bolagsverket årsredovisning
Nästa
Bolagsverket illustration