• Schemalägg
    Ett aktivt flöde i sociala medier är viktigt för att inte tappa räckvidd. Så förbered och schemalägg relevanta inlägg som publiceras med jämna mellanrum under semestern. Funktionen finns nu även för Linkedin.
  • Kolla viktiga datum
    Finns det viktiga datum som ditt företag eller dina kunder direkt kan påverkas av under sommaren? Se över hela perioden och förbered innehåll som behöver nå ut i samband med det.
  • Fördela ansvar
    Se till att någon annan fortsätter hålla omvärldskoll när du checkar ut. En person bör ha det uttalade ansvaret att agera om något oväntat händer som direkt kan påverka företaget.
  • Undvik överraskningar
    Släpp aldrig tyglarna helt om företagets sociala medier. Kan du överlåta till en kollega att besvara kommentarer och meddelanden? Rykten och missnöje kan spridas väldigt snabbt och med rätt bemötande kan ni undvika att verksamheten tar skada.
Föregående
Vikten av att lägga tid på nyhetsbrevet
Nästa
Frosting bidrar till ny kultursalong i Sundsvall