För ett par år sedan tog ProfilGruppen hjälp av Frosting för att förnya företagets grafiska profil. Under våren 2025 fortsatte samarbetet med utvecklingen av en ny webbplats. Syftet var att modernisera ProfilGruppens digitala närvaro och göra webbplatsen mer användarvänlig för kunder, partners och investerare. 

Börsnoterade ProfilGruppen har över fyrtio års erfarenhet av kundanpassade lösningar för aluminiumprofiler och komponenter. Den nya webbplatsen förstärker företagets roll som expert och partner inom produktutveckling, materialval och logistik. Där finns också press- och IR-information, integrerad med MFN News, en tjänst för distribution pressmeddelanden och finansiella rapporter till investerare, handelsplattformar och finansiella medier.

Frostings leverans bestod bland annat av: 

  • Tillgänglighetsanpassning enligt WCAG 2.1.
  • Ny WordPress-webbplats levererad som helhetslösning.
  • Design med tydligare meny och bättre innehållsstruktur.
  • AJAX-baserad smart sökfunktion.
  • IR- och pressavdelning integrerad med MFN News.
  • Flexibla moduler för produkter och tjänster.
  • Sektion för referenscase.
  • FAQ/kunskapsbank.
  • Innehåll på svenska och engelska.

Frosting utvecklade innehållsstruktur och style guide i dialog med ProfilGruppen och projektet präglades av nära och effektivt samarbete med täta avstämningar.

I projektgruppen ingick Jonas Nilsson, projektledare, Anders Björk, UX-designer och Markus Hasselryd, webbutveckling.

Föregående
Visit Dalarna sommar-vinter 2025–2026