Birsta city har samarbetat med Frosting under flera år och allt började med en julkampanj. Nu var det dags igen! Efter några år med material producerat av Birsta citys ägarbolag Ingka centres, som Frosting har anpassat, ville köpcentrumet skapa en helt egen kampanj. På önskelistan stod den något kluriga kombinationen av tradition och modernitet.

Det var viktigt att behålla julens alla klassiska inslag, samtidigt som Birsta city ville signalera nutid och kanske också framtid. Lösningen blev en kampanj där julen porträtteras som vi alla känner igen den, men med en dagsaktuell knorr: AI. Bilderna och filmerna som håller samman kommunikationen skildrar den traditionella julmagin, men för den som tittar närmare är den genererade tonen tydlig.

Vi har använt nya verktyg för att återskapa något som alltid har sett likadant ut. Det blev en magisk jul på gränsen mellan tradition och innovation, med Birsta citys inkluderande grundbudskap i förgrunden, som Frosting formulerade redan när samarbetet inleddes för flera år sedan:

För alla. Alltid.

”Jag är verkligen nöjd med det fantastiska jobb Frosting har gjort med vår julkampanj för 2024. De tog sig an en riktigt utmanande uppgift och lyckades på ett imponerande sätt skapa något som både känns fräscht och modernt, samtidigt som de bevarade den där härliga traditionella julkänslan vi ville ha. Ett resultat vi verkligen är stolta över!”.

Jennie Forssstöm, Marknadschef IngKa Centres.

Annelie Thorsell är projektledare, Mikael Ejemar Vikström AD, Andreas Söderlund filmproducent och Håkan Norberg copywriter.

Föregående
Visit Dalarna