Först och främst bör du ha ett mål per sida. Med det menar jag att om du leder in till en landningssida som innehåller ett specifikt arbetsområde eller produkt är målet att göra besökaren intresserad av just det, där och då, och sedan lägga varan eller tjänsten i kundkorgen. Målet kan också handla om att ta kontakt eller registrera sig för nyhetsbrev. Men som sagt, ett mål per landningssida.

En annan otroligt viktig del är att hitta en gripande rubrik. Här behöver vi tänka till. Vad ska det stå för att besökarens ska läsa fortsättningen av innehållet? Kanske något specifikt för dina besökare som träffar rakt på eller det som är det största värdet med att faktiskt bli kund?

Även underrubrikerna är viktiga eftersom vi skumläser i högre grad på nätet och det är därför viktigt att dessa underrubriker fortsätter berätta om varför varan eller tjänsten passar just den besökaren. Innan besökare bestämmer sig för att spendera pengar vill dom gärna kolla hur andra upplevt produkten/tjänsten. Därför är det smart att be tidigare kunder att skriva omdömen och sedan dela detta på sidan.

Har du nu lyckats fånga besökaren och besökaren blivit kund/prenumerant är det viktigt att följa upp det. Nu behöver du visa din uppskattning. Detta kan då vara genom att skicka ett mail där du tackar för kontakten. 

Vill du veta mer om hur du kan optimera just dina landningssidor för att göra kunder av dina besökare i högre grad kan du kontakta oss på Frosting så tar vi ett möte!

Föregående
Fem tips för bättre kommunikation i sociala medier
Nästa
Vikten av att lägga tid på nyhetsbrevet