Röda härbren inbäddade i snö, perfekta längdskidspår, spegelblanka banor för långfärdsskridskor, sagoland och fjälläventyr med alpin åkning, hundspann, isklättring och skotersafari. Färgsprakande dalahästar och folkdräkter. Världsarvsstaden Falun och välsmakande mat och dryck. Spännande gruvor och vackra vyer.

Det råder ingen brist på ämnen att skriva om i Dalarnas destinationsmagasin. Utmaningen ligger i att göra urvalet, hitta rätt vinklar och sätta en form som både hyllar den världsberömda traditionen och ligger i tiden, känns fräsch, modern och oemotståndlig där i tidningsfickan på tåget.

Med lång erfarenhet av destinationsmarknadsföring och magasinmakeri, drog Frosting till Falun en vacker sommardag för att tillsammans med Visit Dalarna bestämma innehållet i vårt första samarbete. Sedan var det bara att skrida till verket för att hinna skapa ett vintermagasin under två sensommarmånader.

Resultatet blev en tilltalande mix av aptitretare för alla smaker. Säsongens nyheter blandades med reportage om riktiga klassiker och tips på upplevelser för såväl stillhetssökande par som aktiva barnfamiljer och äventyrslystna kompisgäng. QR-koder leder enkelt läsaren vidare till mer läsning och bokningsmöjligheter på visitdalarna.se. Magasinet distribueras utanför länsgränserna och publiceras givetvis även digitalt.

I projektgruppen ingick Elin Hallstensson, projektledare, Jennie Zetterqvist, skribent, Håkan Norberg, skribent, och Anders Björk, AD.

Föregående
Dalarna Just Nu
Nästa
Birsta City Julkampanj 2024