Ny profil marknadsför slipad skärteknik och vassa material från TOVAB.

TOVAB utför vattenskärning med högsta precision och levererar ledande material som representant för globalt tongivande tillverkare till hela Norden. För att stärka TOVABs profil inför breddade satsningar har Frosting tagit fram en ny visuell identitet, ny webb och monterkoncept för viktiga branschmässor.

Vill du veta mer om projekten, kontakta projektledare Marc Grein på telefon 060-66 99 49 eller mail marc@frosting.se.
 

Fräsch förnyelse med branschmässig ton

När TOVAB stod inför utmaningen att koppla ett fastare grepp om den nordiska marknaden, valde de att gå grundligt till väga med sin kommunikation. Frostings uppdrag var att ta fram en förnyad logotyp och en ny grafisk profil, med en branschmässig och fräsch framtoning.

Inbjudande uttryck på webb och mässmontrar

En ny webb växte också fram, med design baserad på den nya profilen och innehåll som tydligt speglar bolagets erbjudande idag. Det framhäver också kundnyttan som kommer av bolagets 20-åriga branscherfarenhet och förtroende från förstklassiga materialtillverkare.

Frosting tog också fram monterkoncept för olika mässor där specifik och intresseväckande kommunikation kombineras med inbjudande design i lättmonterade moduler och skyltmaterial.

Vill du jobba med oss?

Kontakta oss