Marknadsföring som stödjer säljprocessen lanserar nya Permobil F3 på europeiska marknaden

Permobil förbättrar människors livskvalitet genom att ge dem ökad rörlighet, oberoende och frihet med världsledande utveckling av eldrivna rullstolar. Kampanjen Urban Living beredde väg på den europeiska marknaden för lanseringen av nya modellen Permobil F3 anpassad för livet i staden.

Vill du veta mer om projekten, kontakta projektledare Jonas Nilsson på telefon 060-66 99 47 eller mail jonas@frosting.se.


Kampanj med film som kommunicerar över gränser

Budskapsformulering samt formgivning av särprofil för kampanjen, webbplats, mässmontrar, annonser och trycksaker ingick i uppdraget. Likaså produktionen av en kampanjfilm som illustrerar den nya modellens alla fördelar på ett sätt som är oberoende av språk och kulturskillnader. Resultatet mottogs med stor entusiasm av säljkåren i de europeiska länder som kampanjen omfattade.

Permobil F3 intar Europa med temat Urban Living

Med nya funktioner som ger ökad smidighet underlättar Permobil F3 tillgängligheten i trånga stadsmiljöer och inomhus. Frosting fick uppdraget att hjälpa till med marknadsföring av detta till den europeiska marknaden under det genomgående temat Urban Living. Säljstöd till säljkåren i form av kommunikation som stöder hela säljprocessen föregick lanseringen.

Vill du jobba med oss?

Kontakta oss