Varumärke med attityd för en målgrupp som inte kompromissar

Hogtechs grundare har byggt svenska choppers i över 30 år och vände sig till Frosting när säljavdelningen i Sundsvall och verkstaden i Eskilstuna nyligen var redo för den internationella marknaden. Som ett nystartat företag önskade Hogtech hjälp med strategi, identitet och innehåll i marknadsföringen. Resultatet landade i en webbplats med e-handel och ett varumärke med attityd.

Shoppa din chopper på webben

Hogtechs webbplats är lanserad och webbshoppen öppnar inom kort. Det nordiska uttrycket är en viktig del i designen. Att bågarna är hundraprocentigt lagliga, körklara och svenskdesignade är starka argument som genomsyrar kommunikationen till en målgrupp som vet vad den vill ha. Nu finns hojdrömmen inom räckhåll bara några klick bort på en responsiv webbplats som lockar kunder från hela världen i ett smalt nischat premiumsegment.

Håkan Björnström
Vill du veta mer om projekten, kontakta projektledare Håkan Björnström på telefon 060-66 99 44 eller mail hakan@frosting.se.
Vårt nya uttryck är en succé. Orderboken är full!Sam Madsen, Owner/Commercial operations

Displaymaterial

Hogtech Rollup

Roll it up!

Smidig roll-up att ha med sig när man åker chopper, eller? Den gör sig i alla fall bra vid kundmöten och event i mindre skala.

Businesscard

Hogtechs visitkort kan vara första steget till en skräddarsydd chopper. Play it again Sam.

Butiksvepa, Dubai design.

Butiksvepa, Sweden design.

Vill du jobba med oss?

Kontakta oss