Kommunikationsstrategi: tala så att alla förstår

Energy Machines hjälper fastighetsägare att minska energikostnaderna och öka sitt miljöansvar med integrerade energisystem. Tillsammans med företagets ledning har vi arbetat fram en kommunikationsstrategi och en retorik som gör avancerad teknik lätt att förstå.

Energy Machines är en unik aktör på marknaden och en stor utmaning är att kommunicera produkter och tjänster som vänder upp-och-ner på konventionella energilösningar utan att gå i fällan att prata avancerad teknik.

Den nya retoriken applicerades på all marknadskommunikation. En omfattande bruttotext som beskriver företagets tjänster och produkter fungerar som textbank, en källa att hämta innehåll ur till olika enheter. Bruttotexten har legat till grund för en ny webbplats, en tryckt företagspresentation, talstöd för Powerpointpresentationer, digitala nyhetsbrev och inbjudningar till företagets viktigaste säljverktyg: lunchevent som hålls över hela landet.

Miljöarbetet och implementeringen av företagets kommunikationsstrategi fortsätter i ett tajt samarbete mellan oss och Energy Machines.

Håkan Björnström
Vill du veta mer om projekten, kontakta projektledare Håkan Björnström på telefon 060-66 99 44 eller mail hakan@frosting.se.
Idag berättar vi om vår teknik på ett sätt som alla förstår.Kenneth Andersson, Senior advisor Energy Machines

Vill du jobba med oss?

Kontakta oss