Molin Bil satsar på digitaliserat försäljningsstöd

Molin Bils nya digitala plattform är ett perfekt komplement till den fysiska bilanläggningen. Företaget är norra Sveriges största BMW och MINI-anläggning och har alltid minst 150 bilar i lager.

Frostings uppdrag var att skapa en ny webbplats som låter kunderna söka bland alla bilar redan innan de kommer på besök för provkörning. I samarbete med vår vapendragare Sembly tog vi fram en lösning där man kan se alla bilar i lager, kampanjer och erbjudanden.

Molin Bil är nu närmare kunderna, har stärkt sitt varumärke och öppnat nya möjligheter för att nå ut med lokala kampanjer. Genom att samla utbudet av bilar och kampanjer på en digital plattform har företagets säljare fått ett nytt verktyg som vässar företagets kundservice.

Vill du veta mer om projekten, kontakta projektledare Håkan Björnström på telefon 060-66 99 44 eller mail hakan@frosting.se.
Vår nya webbplats ger ett affärsstöd som ökar servicen till våra kunder och möjligheter till fler affärer.Anna-Karin Källenfors, marknadschef

Vill du jobba med oss?

Kontakta oss