Blåtand bygger nytt varumärke för den internationella marknaden

Blåtand i Stöde är ett internationellt livsmedelsföretag som tillverkar produkter av bär från den svenska vildmarken. Med ett nytt kommunikationskoncept vill Blåtand stärka sin position och nå nya marknader. En ny webbplats med responsiv design är navet för kommunikationen med världen som marknad.

Vildmark, överraskning och lust ger ny varumärkesupplevelse

Frostings uppdrag är att hjälpa Blåtand att bygga ett starkt varumärke som skapar uppmärksamhet och intresse för företagets produkter internationellt.

Den svenska vildmarken är scenen för Blåtands nya identitet som gestaltas i bild och språk. En ny responsiv webbplats i tre språkversioner är navet för kommunikationen som i dag lockar kunder världen över med smakupplevelser och produkter i premiumsegmentet.

Håkan Björnström
Vill du veta mer om projekten, kontakta projektledare Håkan Björnström på telefon 060-66 99 44 eller mail hakan@frosting.se.
Frosting har skapat ett varumärke som sticker ut i vår bransch.Ulf Hagner, CEO Blåtand

Gediget Photoshop artwork

Blåtands profilbilder är resultatet av ett omfattande arbete i Photoshop. Vi startade med att fotografera syltburkarna i vår ateljé, resten av bilderna är uppbyggda av ett stort antal stock-bilder och ett antal teckningar för att skapa den rätta känslan. Bilderna associerar till den svenska vildmarken där råvaran till Blåtands produkter skördas och firmanamnet Blåtand som har koppling till den danske vikingakonungen Harald Blåtand.

Vill du jobba med oss?

Kontakta oss