Små små saker i centrum av nordisk hållbarhetskampanj.

INGKA Centres driver 44 köpcentrum i anslutning till IKEA-varuhus i Europa, Kina och Ryssland. Tillsammans lockar de 480 miljoner besökare varje år.

Frosting fick i uppdrag att skapa en hållbarhetskampanj för INGKA Centres nordiska köpcentrum: Avion i Umeå, Birsta City i Sundsvall, Erikslund i Västerås, i-HUSET i Linköping, Kungens Kurva i Stockholm och Matkus i Kuopio, Finland. Målet var att synliggöra köpcentrumens miljöarbete och inspirera deras besökare till att göra hållbara val – både i butikerna och i sin egen vardag.

Vill du veta mer om projekten, kontakta projektledare Annelie Thorsell på telefon 060-66 99 38 eller mail annelie@frosting.se
 

Handla hållbart

Att nå en så stor grupp människor med hållbarhetskommunikation var ett gyllene tillfälle att påminna om att alla små saker vi gör, hemma och på jobbet, de spelar roll när vi är många. Att handla hållbart i det lilla ger effekt i det stora. Därför lyder kampanjens huvudbudskap:

Små små saker. För något mycket större.
Handla hållbart.


Frosting tog också fram annonsmallar, en tagg för att märka ut hållbara varor i köpcentrumens butiker, samt en serie korta filmer för sociala medier som belyser hållbara val vi alla kan göra i vardagen.

Vill du jobba med oss?

Kontakta oss