Kommunikation när inget är som vanligt

Under en kris är det särskilt viktigt hur du kommunicerar. Därför erbjuder vi stöd för coronarelaterad kommunikation.

En kris innebär att den normala ordningen rubbas. Hur påverkar krisen din verksamhet och din organisation? Hur kommunicerar du detta internt och externt? Vad ska du säga – och vad bör du inte säga?

Det nya coronaviruset påverkar hela samhället. Som företag och organisation är det viktigt att ta riskerna på allvar och respektera situationen. Det är också viktigt att hålla huvudet kallt och lyfta blicken.

Kommunicera det som dina kunder, medarbetare, leverantörer och samarbetspartners behöver veta om din verksamhet i förhållande till coronakrisen. Varken mer eller mindre, tydligt och trovärdigt, i de kanaler där mottagarna förväntar sig kommunikationen. Allt annat riskerar att framstå som nonchalans.

Vi har medarbetare som jobbat med kriskommunikation i både privat och offentlig sektor. Vi har medarbetare som arbetat som journalister. Hos Frosting finns erfarenhet och kunskap om vad som krävs av din organisation just nu.

Under en kris är det särskilt viktigt att du kommunicerar ansvarsfullt, relevant och i rätt omfattning i relation till din verksamhet.

Kontakta oss så hjälper vi dig.

För information om coronaviruset och covid-19, se Folkhälsomyndighetens webbplats.