Anders Björk

UX-designer, Art director
060-66 99 41
Långsiktighet och nyanser.

För vår formgivare Anders Björk är det viktigt med nyanser. Ibland räcker det med att viska, ibland behöver man ta i från tårna. Det centrala är att kommunikationen når fram.

”Jag skulle beskriva min stil som humanistisk-pragmatisk och jag anstränger mig för att formen ska vara vänlig, tydlig och intresseväckande.”

Elin Hallstensson

Projektledare, digital strateg
060-66 99 42
Protein och prospekt.

Elin Hallstensson är projektledare som älskar resultat, oavsett om det handlar om att träna, få i sig rätt kost eller hitta nya uppdrag och ro dem i land. Hon har erfarenhet från både byrå- och beställarsidan och har arbetat offentligt, privat och internationellt.


”Jag behöver mål! Hur ska vi annars veta när vi har lyckats?”

Markus Hasselryd

Utvecklare, UX-designer
060-66 99 35
Kadens och kardemumma.

Markus Hasselryd är webbutvecklare och ux-designer med lång erfarenhet av att bygga lättanvända och funktionella webbplatser. Han bor en bra bit utanför stan, men cyklar gärna till jobbet ändå. Och så gillar han fika, så det tar väl ut varandra.

”Vad då? Jag fikar väl inte mer än någon annan här!”

Jonas Nilsson

Vd, projektledare, ägare
060-66 99 47
Jord under naglarna.

Jonas Nilsson är vd och ägare. Han kombinerar närvaro med överblick, och tar lika väl hand om oss på byrån som våra kunder. Han är bondson, bekväm med både spade och kalkylark. Bäst gillar han mötet med andra.

”Det är där det händer! Över lunch, i ett arbetsmöte eller bara på väg till hissen.”

Håkan Norberg

Copywriter
060-66 99 45
Det skrivna ordet.

Håkan Norberg har en sällsynt förmåga att göra komplicerade sammanhang begripliga i tal och i skrift, på både svenska och engelska. Han är lika flytande i kommersiellt som redaktionellt skrivande, och har stor respekt för ordets makt.

”Det som berör, utan åthävor. Sån kommunikation vill jag både producera och konsumera. Ett stycke välformulerad text är ofta en bra början.”

Andreas Söderlund

Art director, illustratör
060-66 99 36
Death metal och pizza.

Vår formgivare Andreas Söderlund är ganska ensam om sin musiksmak på byrån, men hans kunskap om att göra hemlagad pizza tar vi gärna del av. Liksom hans sinne för logotyper, trycksaker och webbplatser.

”Jag gillar kraftfulla uttryck – i både grafik och musik.”

Annelie Thorsell

Projektledare
060-66 99 38
Nötter och relationer.

Vår projektledare Annelie Thorsell älskar att ha folk omkring sig och är ofta den som tar med nya människor till byrån. Hon har över tio års erfarenhet från kommunikationsbranschen inom privat och offentlig sektor, vilket har gett henne ett stort kontaktnät. Och det växer varje dag. Det gör även hennes matkonto.

”Alltså, jag har snart valnötter i allt! Det blir ganska dyrt, men det struntar jag i för det är så gott. Ring mig så ska jag berätta om den perfekta frukosten!”

Mikael Vikström

UX-designer, Art director
060-66 99 40
Stil.

Mikael Ejemar Vikström är industridesigner, formgivare och illustratör vars hela uppenbarelse präglas av stil: kläderna, väskan, glasögonen, allt han gör i jobbet – till och med när han gör varmkorv, så gör han det med stil.

”Allt kräver en form för att fungera. Ta ett steg tillbaka från det du har framför dig och titta!”

Jennie Zetterqvist

Journalist, kreativ skribent
060-66 99 43
Grammatik och glamour.

Jennie Zetterqvist är journalist med över 15 års erfarenhet av att producera redaktionellt innehåll. Hon får texter att sjunga och dansa efter varje uppdrags unika musik – och hon har alltid en festblåsa till hands. Lika social som verbal, alltså.

”Jag strävar efter att uttrycka mig med stil, både i skrift och på fest.”

Frosting är medlem i KOMM!

Frosting är en ARU-certifierad kommunikationsbyrå, och medlem i KOMM, Sveriges kommunikationsbyråer.

KOMM är en branschorganisation för Sveriges samlade kommunikationsbyråer och en garant för att medlemsföretagen har hög kompetens och agerar utvecklande och professionellt inom reklam och kommunikationsfrågor.

ARU – Ansvarig Reklamutgivare, är en särskild kompetens och kvalitetssäkring inom marknadsföringsjuridik och etik. ARU omfattar de viktigaste rättsområdena som berör konsultbyråer inom marknadskommunikation.

Högt kreditbetyg

Vi är mycket stolta över vårt höga kreditbetyg. Det bygger på Dun & Bradstreet’s kreditvärderingssystem som är världens äldsta och mest ansedda. Systemet betygssätter ett företags betalningsförmåga utifrån en mängd beslutsregler. Att driva ett kreditvärdigt företag kräver tid, engagemang och hårt arbete. Vi hoppas att du inser värdet av att anlita, handla från eller samarbeta med ett kreditvärdigt företag.

Kvalitetspolicy

Frosting ska bedriva ett kvalitetsarbete som hela tiden utvecklas. Företagets hållning är att kvalitetsarbete stärker varumärket och leder till fler affärer. Frostings hållning kring kvalitet tillämpas av alla som arbetar på, samt på uppdrag av, företaget. Se kvalitetspolicyn här.

Frosting är kvalitetscertifierade enligt SMART ledningssystem, se certifikat här.